Familijna Polonia
Projekt Familijna Polonia finansowany jest ze środków Kancelarii Prezesa Rady Ministrów w ramach konkursu Polonia i Polacy za Granicą 2021.
Publikacja wyraża jedynie poglądy autorów i nie może być utożsamiana z oficjalnym stanowiskiem Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
Wartość dofinansowania: 36 304,00 zł
Całkowity koszt realizacji projektu: 38 214,00 zł
Opis projektu:
1. Cel projektu:
Celem projektu jest dbanie o komunikację z środowiskiem polonijnym i tym samym
kształtowaniem jego postaw, aktywności i wartości. Celem projektu jest także aktywizowanie młodzieży, co zakłada konieczne wzmocnienie świadomości i postaw patriotycznych młodzieży polonijnej, zachęcenie do aktywności na rzecz promowania oraz dbania o dobre imię Polski za granicą.
2. Zadania:
W ramach projektu zostanie przeprowadzona patriotyczno-historyczna sesja Kongresu
Młodzieży Polonijnej a także Warsztaty Polonijna Akademia Dziennikarstwa – eAmbasador
Polonii. Ponadto zostanie nagranych szereg materiałów promocyjnych i związanych z
komunikacją ze środowiskiem polonijnym – wywiadów, wideonewsleterów, a także
przygotowane będą graficzne materiały promocyjne. Zostanie zorganizowany także konkurs dla młodzieży polonijnej „Być patriotą na emigracji”.
3. Grupy docelowe:
Młodzież polonijna, obywatele polscy, pochodzenia polskiego mieszkający za granicą. Działania promocyjne: Polacy i osoby pochodzenia polskiego mieszkające w innych krajach.
4. Efekty projektu:
Zmianą społeczną osiągniętą poprzez realizację zadania będzie wzmocnienie postawy
patriotycznej, rozwój wiedzy z zakresu historii, bohaterów patriotów, rozwój wiedzy o osobach aktywnie działających w społecznościach lokalnych poza granicami kraju, niosących pomoc Polakom i Polonii, działających na rzecz niepodległości.
Efekty warsztatów Polonijna Akademia Dziennikarstwa:
- 10 godzin warsztatów x 2 grupy = 20 godzin lekcyjnych, łącznie minimum 10 uczestników.
- zaświadczenie uczestnictwa w warsztatach – 10 sztuk.
Efekty sesji kongresowej Kongresu Młodzieży Polonijnej:
- 60 uczestników sesji kongresowej Kongresu Młodzieży Polonijnej.
- 1 konkurs Kwadrans Patriotyczny.
Efekty działań promocyjnych:
- 10 wywiadów z osobami, które tworzą środowiska polonijne lub z nimi współpracują,
społecznikami polonijnymi,
- 4 wideonewslettery rozesłane do 500 odbiorców,
- folder 16 stronicowy i banery promujące projekt rozesłane do 500 odbiorców,
- 2 materiały filmowe promujące sesje kongresową młodzieży i warsztaty ok. 4-5 min,
- 7 materiałów filmowych – ok. 10-12 min., prezentujących sylwetki kolejno 7 bohaterów,
patriotów.